Svininfluensan

Hej!

Då skriver man igen. Hoppas att ni mår bra. Jag mår okej, förkyld bara. Trött blir jag, som om det inte räckte med hur sjuk jag har varit redan.

Sitter i Luleå hos D. Kom i måndags och vet inte riktigt när jag åker hehe. Trivs här. Fin kille och fin stad :).

Jag fick en kommentar om svininfluensan, så jag tänkte berätta om hur allt gick till:

Jag kom hem från Cypern, Ayia Napa, den 17 aug alltså en måndag. Jag kände mig lite sjuk i början av semestern i Ayia Napa, säkert därför jag fick svininfluensan. Man blir lättare smittad när man redan har lågt immunförsvar. Jag kände inte av svininfluensan i cypern men på kvällen hemma i Uppsala på måndagen kände jag mig hängig och konstig i halsen. Jag vaknade på onsdagen med feber och inte alls frisk. Med dagarna så blev det bara värre. Jag pratade med sjukvårdsrådgivningen ett par gånger och dom trodde det kunde vara svininfluensan, men att dom inte gjorde tester bara sådär. När min feber på söndagen stigit till 39 grader och hostan inte gick att leva med så for vi till jourläkaren och han trodde det var lunginflammation så han skrev ut hostmedicin och penicillin. Åkte hem och dagen efter då jag hunnit med 3 tabletter redan så höjdes min feber till 39,6 och jag hallucinerade och drömde mardrömmar. Jag var själv hemma och jag kunde knappt stå på benen. Sjukvårdsrådgivningen tyckte att jag skulle åka in till sjukhuset. Jag åkte in till infektion och fick ett eget rum. Låg i flera timmar tills dom kom och tog massa prover. Blodprover och ner med slangar i näsan. Jag åkte senare på kvällen ner på röntgen. Mina bilder visade lunginflammation. Fick starkare medicin som jag kräktes av. Men fick en medicin för att inte kräkas. Åkte hem, men tillbaka dagen efter igen. Då hade jag kräkts igen och mådde illa hela tiden. Ännu mer blodprover togs, som var mest för forskningen. Läkaren kom in sen och berättade att jag var positiv på svininfluensa provet. Jag åkte hem och fick inte träffa människor på några dagar till.
Detta gjorde alltså att jag inte fick åka upp till Övik och skriva tentan. Så nu sitter jag utan jobb, utan pengar och börjar inte i skolan förrens november.

Det blev långt :P Hoppas ni inte läste i onödan.

Om ni har frågor om svininfluensan så fråga på :)

Man sätter alltså inte människor i karantän på sjukhuset, utan säger åt dom att stanna hemma och inte träffa massa folk.

Nu ska jag mysa med D. Vi har gjort gino, frukter och vitchoklad i ugn.

Ha en bra lördag kväll, för det ska jag ha :)

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0