Du får inte

Hemma igen!

Hej!
Så nu är jag hemma igen och kan blogga lite mer. Har haft fullt upp i helgen så har inte haft tid att blogga. Jag har egentligen inte gjort något speciellt men jag har varit i vilhelmina så jag har inte haft så mkt att skriva om.
Resan tog 5h och en kvart. Andreas körde mig till Åsele, tack för det!
Jag har haft en ganska jobbig helg, fått mkt att tänka på.
Förhöret i torsdags gick okej, kunde gått bättre, kunde gått sämre. Jag försöker orka. Men det är svårt.

Jag saknar er som fan. Vill gärna åka tillbaka. Men skolan och verkligheten vill ha mig tillbaka.

Måste göra mitt val, jag vet. Men vad är mitt val? Ska jag följa mitt hjärta eller min hjärna? Ska jag ta åt mig av skiten och fortsätta? Ska jag kasta mig ut på äventyr och sen inte veta hur min framtid ser ut?


Du får inte knacka på min dörr om du inte är beredd och komma in.
 du får inte göra om mitt namn och börja kalla mig för din.
 Du får inte vandra på min väg utan att visa mig ditt mål och inte stjäla av min godhet för att fylla upp ditt hål.
 Och du får inte riva mina murar som jag omsorgsfullt har byggt om du inte skyddar mina drömmar så att jag kan somna tryggt.
Och du får inte ha mig som en dröm när jag vill va' din verklighet
 du får inte säga att du hoppas om du inte tror du vet.
 Men du får ta den tid du behöver för att förstå, vad det är du vill du får be en bön att tiden du behöver räcker till
 Och du får samla dina tankar så att två själar kan få ro och så att allting som vi lovade oss själva kan få gro.
 Och du får inte andas på min panna, inte få mig falla mer om du inte sen kan stå för all den oreda du ger.
 Och du får inte röra vid mitt hjärta som om allt var uppenbart,
 när jag önskar inget hellre, Än att du gör allt emot mig snart.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0