2:a advent 2011

Andra advent..

Tiden går så fort! Jag hinner inte riktigt med. Andra advent idag och det är bara 20 dagar kvar innan det är julafton. Här hemma i snöfattiga övik är det andra ljuset på adventsljusstaken tänd. Doften av nybakat bröd börjar sprida sig i lägenheten och glöggen står på värmning. Nu är det bara prinsarna som ska vakna till.

Idag vill jag hinna med så mycket som möjligt, då veckorna bara innehåller C-uppsats skrivandet. Städa, baka, träna och mysa med mina älsklingar. Okej, någon timme med pluggning blir det nog. Annars kommer det dåliga samvetet fram.

Det är cirka 6 månader kvar innan jag får min sjuksköterskelegitimation, och för mig känns det jätte bra. Klart man är nervös men jag känner att jag börjar bli färdig med pluggandet för en stund. Jag är inne på mitt fjärde år och borde egentligen redan ha jobbat som sjuksköterska i ett halv år. Så jag vill ta ett steg till i mitt liv nu. Om någon månad är det dags att börja söka jobb till sommaren.
Men innan jag tar min examen är det utlandspraktik i 2månader som gäller. Nu har vi inte hört det till 100% men det känns verkligen som att det kommer bli av. Jag och Emelie i Tanzania i 2 månader. Det kommer bli jätte roligt men skit jobbigt också. Att vara ifrån Daniel och Timon i 2 månader.. ja det känns förjävligt. Men jag gör det ju för min skull. och jag kommer ha minnen för resten av mitt liv.

I fredags var vi på middag hos Emelie och Johan. Riktigt mysig och rolig kväll. Emelie och jag gjorde potatisgratäng och till efterrätt blev det marshmallow kladdkaka. Jag hade helstekt en rostbiff i onsdags och la in det i marinad och lät det stå kallt i 2 dagar. Åh vad gott det var!!


Marinerade rostbiffen


marshmallow  kladdkakan


Andra ljuset tänt på adventsljusstaken


Mitt fina bröd :D


Ha en jätte fin andra advent!

Kramar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0