Vartvinuär (RT 1)

Hej på dig!

Haft en bra helg??

Jag har haft sjukt konstiga dagar här uppe i "vartvinuär". Men fan vad jag längtar hem till min lägenhet och Övik. Jag känner verkligen att det är mitt hem nu.
Jag åkte till Umeå i tisdags och är nu i Lycksele. På dessa dagar har jag varit i Umeå, Vilhelmina, Dorotea, Strömsund, Lycksele.. ?? Vad fan har vi gjort? Hur har vi hunnit med? Har varit i Ångermanland, Jämtland, Lappland, Västerbotten. Jag och Kicki har tamejfan haft sjukt bra dagar.
Dom här dagarna slutade alltså på hotellet i Lycksele, Hur kom vi hit?
Vi åkte 26mil för att hämta en kille som ville festa med oss. Välkommen till Ström
Vi åkte 13mil en lördag kväll för att festa på hotellet i Lycksele med min kusin och hans kompisar.
Har inte gjort av med så mkt pengar som jag trodde. Men nu blir det billig mat resten av månaden.
Gud vilken dialekt dom har här uppe i alla byhåler vi varit i. Den ena värre än den andra.
Frågan är om vi gjort rätt med allt?
Man var saknad igår kväll när man inte stannade. Jag tror ärligt vi skulle ha stannat.

Btw, Igår vann Brynäs mot skåne laget Rögle. Stod 3-0 till Rögle men Brynäs vann med 3-4 :D Bra gjort!

Jag tror att denna resa blir det mkt historier ifrån. Och jag tror det blir mkt skratt. Men jag skulle nog vilja gråta en tår oxå. Ett farväl är alltid ett farväl. 

Är det farväl? Eller gör vi denna knäppa resa igen? Vem vet, jag är nöjd.

"Spelar roll om bruden är ful, f***an ska ju fan inte få lida för det?" En kåt 15 årings ord på fyllan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0