Jag är Sjuksköterskestudent

Hej!

Så nu ska jag berätta lite.

Jag åkte upp hit till övik för ca två veckor sen och hade en önskan att komma in på Umeås Universitet. 
Jag åkte på kvällen den 31a Augusti till Övik men mina släktingar.
1 september gjorde jag mig iordning och satte min kurs mot universitetet. Jag har varit där inne förut. Corinne började på umu förra året och där av kunde jag lite av skolans gångar.
Jag ställde mig utanför klassrummet och såg alla glada men nervösa studenter. Och tänkte "jag önskar jag var en av dom". Jag väntade tills alla hade gått in, innan jag frågade mannen vid dörren om jag skulle vänta utanför eller sitta med eftersom jag var 4 reserv. " Gå in du, du kommer komma in". Mitt hjärta hoppade till och jag blev så glad. Menade han det verkligen? Hörde jag rätt? Jag satt med på uppropet och informationen. Efter uppropet fanns det 12 platser kvar om jag minns rätt. 12 st hade alltså INTE kommit på uppropet. Så då kom en kvinna fram och sa, "Du kommer in, grattis" Jag viskade tack och log stort. Sen skulle alla berätta om säg själva. Fick höra massa intressanta människor berätta vilka det var. Sen var det min tur och jag berättade något om matlagning, reserv, uppsala, bakning, sjunga, dans... jag sa nog ganska mkt men jag tyckte det gick fort. Blev skenerad och kollade sen ner i mina papper. Tänkte något liknande med "Fanns det någon som skulle tycka jag var intressant nog att bli vän med?". Började direkt prata med Linda, som satt bredvid mig. Sen var det slut på informationen och jag fixade med papper och inloggningsgrejer och så.

Jag kom alltså in på Umeås Universitet. Som reserv men kom ändå in. Så nu bor jag i en liten söt men stilren lägenhet med grå fond vägg och nya möbler. (ska ta kort).

Om nollningen, kommer information lite senare idag:)

nej nu ska jag plugga på biblioteket

Välkommen hit!

Kommentarer
Postat av: Grannen :)

Vilka fantastiska år vi kommer ha :) fest ikväll! :D

2008-09-12 @ 17:47:23
URL: http://elinlinneaandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0